سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین دانش، آرامش و بردباری است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :4
کل بازدید :44279
تعداد کل یاداشته ها : 84
103/2/11
3:29 ص

با حضور حقیقی فرماندار پردیس انجام شد: برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس

به گزارش خبرنگار بیان ملی پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس به ریاست امیراله حقیقی فرماندار شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

 


این جلسه با حضور حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرستان، معاونان فرماندار، بخشداران، شهرداران، فرماندهی انتظامی، رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش، نماینده انجمن اولیا و مربیان و روسای ادارات و نهادهای شهرستان با هدف برنامه ریزی در خصوص ساخت مدارس در شهرستان و میزان مشارکت هر یک از دستگاه ها در این خصوص، بررسی وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل، بهبود وضعیت تردد فرهنگیان از تهران به شهرستان و حمایت های لازم از خانواده دانش آموزان معلول برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه با اشاره به اینکه حدود 1300 نفر از معلمان شهرستان غیربومی هستند گفت: هر روز سرویس هایی شامل بیش از 50 اتوبوس معلمان را به شهرستان انتقال می‌دهد و لازم است برای افزایش رفاه و آرامش فرهنگیان در این مسیرها که مستقیماً بر بهبود کیفیت آموزشی تأثیر دارد اقدامات موثری انجام شود.
در ادامه روسای شوراهای اسلامی شهرهای پردیس و بومهن همچنین شهردار بومهن پیرامون چگونگی تجاری سازی برخی از فضاهای آموزشی در مدارس توضیحاتی ارائه کردند و سپس نماینده شرکت عمران شهر پردیس از تهیه لیست اراضی با کاربری آموزشی در شهر پردیس به همراه مشخصات کامل خبر داد و تامین زیرساخت‌های آموزشی را به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان این شرکت نام برد.
خدادادی بخشداری بومهن نیز پیرامون چگونگی حمایت از خانواده های دارای دانش آموز معلول در تامین هزینه های سرویس ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه کرد و در ادامه حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرستان مدارس را پایگاهی برای افزایش دانش و معرفت دانش آموزان دانست و توانمندسازی اداره آموزش و پرورش در تامین برخی نیازهای مالی و بومی سازی فرهنگیان را دو موضوع مهم برای ارتقاء سطح آموزشی شهرستان ذکر کرد.
امیراله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس نیز حضور همه مسئولان ادارات در جلسات این شورا را مهم خواند و گفت: ما در این جلسات برای بهبود سطح آموزشی و فرهنگی آینده سازان کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر مدیران صاحب اختیار و دارای افکار ناب در جلسات حضور پیدا نکنند، نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس در ادامه از اداره آموزش و پرورش و شرکت عمران پردیس خواست نسبت به حمایت و توانمندسازی تعاونی فرهنگیان اقدام کرده و اراضی با کاربری آموزشی را هر چه سریعتر برای برنامه‌ریزی شروع عملیات احداث مدارس تعیین تکلیف کنند.
ارائه راهکار های تجاری سازی برخی از اماکن آموزشی برای توانمندسازی اداره آموزش و پرورش، تامین هزینه سرویس ایاب و ذهاب فرهنگیان به شهرستان با حمایت‌های اداره‌کل مرتبط، بررسی وضعیت دانش آموزانی که به هر دلیل از ادامه تحصیل جا مانده اند و استفاده از توان شهرستان برای ایجاد زمینه تحصیل این افراد، ایجاد سهولت در تردد سرویس فرهنگیان، تامین فضاهای آموزشی بر اساس صورتجلسه تنظیم شده در استانداری از محل اعتبارات تملک دارایی ها، حمایت‌های شهرداری، اداره کل نوسازی مدارس و خیرین، تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی توسط شهرداران و بخشداران و ایجاد انگیزه در فرهنگیان با راه‌اندازی تعاونی مسکن فرهنگیان و سایر مشوق ها برای بومی‌سازی معلمان از مواردی بود که فرماندار پردیس بر آن تأکید کرد. 



















  
  

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس؛

 پسماندهای پزشکی در پردیس متولی ندارد

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس با اشاره به اینکه فاضلاب مسکن مهر پردیس به پشت سد ماملو می‌ریزد، گفت: ورود فاضلاب صنعتی و انسانی به سد ماملو تهدیدی برای سلامت آب شرب تهرانی‌ها است.

به گزارش بیان ملی پردیس ، عزیز میکائیلی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس عصر امروز در نشستی با خبرنگاران در خصوص ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به حوزه آبریز سد ماملو اظهار داشت: سد ماملو تامین کننده آب شرب تهران است و فاضلاب تولیدی تصفیه نشده فاز 11 به انتهای روستای باغکمش که در پشت سد ماملو قرارگرفته می ریزد.

وی گفت: 85 درصد شهرستان پردیس در داخل پهنه‌های حفاظتی تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط‌زیست قرار دارد و متأسفانه شاهدیم در گذشته به درست یا غلط قسمتی از این پهنه‌ها بدون پیوست زیست‌محیطی و تبعات منفی آن به کاربری‌های مسکونی و کارگاهی تغییر یافته است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس افزود: ساخت‌وساز مسکن مهر پردیس در سنوات گذشته برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه در شهر پردیس آغاز و بخش عظیمی از پهنه حفاظتی محیط‌زیست از حوزه تحت نظر جدا شده و مورد ساخت‌وسازهای بسیار زیاد و بدون پیوست زیست‌محیطی قرار گرفت.

میکائیلی ادامه داد: ساخت‌وسازهای مسکن مهر بدون در نظر گرفتن استانداردهای زیست‌محیطی و زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی در سنوات اخیر آغاز و این کمبودها، چالش‌های فراوانی را برای این شهرستان و حوزه محیط‌زیست ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از تأثیراتی که ساخت‌وسازهای بی‌رویه مسکن در شهرستان پردیس داشته این است که شاهد جاری شدن فاضلاب مسکن‌ها به داخل حوضه‌های آبریز سد ماملو که آب شرب جنوب کلان‌شهر تهران است شدیم.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس تصریح کرد: متأسفانه هیچ‌گونه سیستم تصفیه فاضلابی برای فازهای 11 و 8 پیش‌بینی نشده است، حتی فازهایی که در گذشته علیرغم اینکه وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب، قسمتی از تعهدات خود را انجام دادند و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس را ساختند، بخشی از فاضلاب به تصفیه‌خانه وارد می‌شوند.

وی اظهار کرد: مدول دوم این تصفیه‌خانه در حال احداث است و این در حالی است که سازمان محیط‌زیست در راستای اهداف زیست‌محیطی نسبت به امر احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نهایت همکاری را داشته و پروژه‌هایی ازاین‌دست را مشمول ارزیابی، با نگاه مثبت و ارائه مجوزهای زیست‌محیطی کرده است.

میکائیلی در خصوص پروژه مسکن مهر فاز هشت پردیس، بیان کرد: در گذشته تشریفات اداری برای ساخت پروژه مسکن مهر فاز 8 پردیس بدون در نظر گرفتن مقدمات انجام شده و دیوان عدالت اداری نیز رأی بر ابطال صادر کرده و این رأی لازم‌الاجرا است مگر اینکه در سطح ملی و کلان تصمیمات دیگری اتخاذ شود و تا به امروز نیز این رأی ادامه دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس افزود: ساخت‌وسازهایی که در فاز 8 انجام شده جزیی از بیت‌المال است و این‌گونه نیست که این ساخت‌وسازها را قلع و قم و به وضعیت قبل بازگردانیم و این فکر نیز غیرعقلانی است.

وی ادامه داد: باید منتظر اصلاح مرز منطقه باشیم که این نیز در سطح ملی انجام می‌شود و در اختیار شهرستان و استان تهران نیست.

میکائیلی اضافه کرد: این اداره دیدگاه فنی و کارشناسی خود را اعلام کرده و با توجه به اینکه دستگاه قضائی و سازمان بازرسی کل کشور بر این پرونده ورود کردند ما واقعیت‌های منطقه را از طریق استان به مراجع مختلف اعلام کرده و باید در سطح ملی تصمیم‌گیری صورت بگیرد تا اگر نیاز به اصلاح و یا تغییر مرز وجود دارد اعمال شود و تا زمانی که این تغییرات اعمال نشود تصمیمات قبلی لازم‌الاجرا است.

وی در خصوص پیشنهاد و معاوضه زمین‌های مناطق صنعتی به محیط‌زیست و گرفتن این مناطق برای صنعتگران اظهار داشت: این پیشنهاد از طریق ملی و استانی پیگیری و بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده اما گزارشی مبنی بر قبول و رد پیشنهاد ارائه شده تاکنون واصل نشده است.

میکائیلی در خصوص تبعات تبدیل به مناطق صنعتی شهرستان پردیس به لکه صنعتی، بیان داشت: هر اقدامی بدون در نظر گرفتن جوانب زیست‌محیطی محکوم‌ به شکست است، به‌واقع اگر پیوست زیست‌محیطی در نظر گرفته و بسترها پیش‌بینی نشود تمام طرح‌ها شکست خواهند خورد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس افزود: هر روز شاهد تبعات تصمیماتی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های زیست‌محیطی هستیم که در فازهای مختلف مسکن مهر پردیس، سلامت مردم هرروز در خطر است و روزانه با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: بحث تهدیدات امنیت آب، سلامت آب، سلامت خاک و هوا و… هرروز در پردیس رصد و متأسفانه روزبه‌روز در حال افزایش است.

*پسماندهای پزشکی در پردیس متولی ندارد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس گفت: شبکه بهداشت و سازمان نظام پزشکی متولی بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی هستند که متولیان به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند و پسماندهای پزشکی به‌صورت رهاشده داخل سطل‌های زباله داخل شهر تخلیه می‌شود.

میکائیلی با اشاره به خطر پسماندهای پزشکی اظهار داشت: افرادی به‌صورت غیرمجاز و با دست بی‌حفاظ به مبادرت به تفکیک پسماندها می‌کنند و در معرض جراحت، بیماری با زباله‌های پزشکی قرار دارند و انتقال بیماری‌های عفونی توسط این افراد به دیگران دور از انتظار نیست.

منابع: فارس و ایرنا


  
  

جلسه بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات ارزش افزوده در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان پردیس برگزار شد

به گزارش خبرنگار بیان ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، به منظور بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات واریزی از محل ارزش افزوده در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان پردیس نشست مشترکی برگزار شد.

 

این نشست با حضور مجید صبوری معاون برنامه ریزی و اداری مالی، نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری، رضا خدادادی بخشدار بومهن، محسن قاصدی بخشدار جاجرود و رئیس اداره فنی و عمرانی فرمانداری برگزار شد.
ارائه گزارش توسط بخشداران از وضعیت پروژه‌های عمرانی و خدماتی روستاهای فاقد دهیاری و تأکید بر بهره‌مندی از این اعتبارات در راستای اجرای پروژه های کاربردی و زیربنایی از موارد مطرح شده در این جلسه بود و بعد از تبادل نظر حاضرین مقرر شد: بخشداری ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی، پروژه های مورد نیاز در روستاهای فاقد دهیاری را با اخذ نظر شورای اسلامی روستا به همراه مستندات برآورد هزینه و اسناد مناقصه به فرمانداری ارسال کنند، همچنین با توجه به واریز اعتبارات دو روستای فاقد دهیاری در شهرستان به حساب فرمانداری های شهرستان های همجوار، پیگیری لازم برای اصلاح این فرایند توسط معاونت برنامه ریزی و اداری مالی انجام گیرد.
برگزاری نشستی پس از ارائه پروژه های روستایی برای تبادل نظر و  و تصمیم‌گیری در این خصوص از دیگر مصوبات این جلسه بود.



  
  

به گزارش  خبرنگار بیان ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، امیراله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به نظارت بر بازار در هفته منتهی به شب یلدا، از تداوم این روند تا آخر سال خبر داد.


حقیقی ستاد تنظیم بازار شهرستان را متولی امر نظارت بر وضعیت بازار دانست و گفت: جلسات این ستاد به طور منظم برگزار می شود و پیش از شروع هر فصل نیز جلسات ویژه ای برای بررسی وضعیت عرضه اقلام مورد نیاز مردم از نظر کیفیت، کمیت و قیمت برگزار خواهد شد.
فرماندار پردیس با اشاره به نزدیکی شب یلدا افزود: از ابتدای این هفته و با تشکیل کمیته ویژه ای با محوریت معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار، انجام گشتهای بازرسی از سطح شهرستان و پایش وضعیت بازار با هدف حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از شهروندان و اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.
حقیقی از حضور نمایندگان ادارات و نهادهای متولی در اجرای بازرسی ها خبر داد و گفت: این گشت ها در صورت مواجه با موارد خلاف قانون از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عرضه اقلام بی کیفیت یا فاقد مولفه های بهداشتی و عدم ارائه فاکتور به خریداران، با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس اضافه کرد: با نزدیک شدن به 3 ماهه پایانی سال، قرار است این گشت های ویژه به صورت هفتگی ضمن انجام بازدیدهای خود به صورت محسوس و نا محسوس، از وضعیت بازار گزارش تهیه کرده و برای برنامه ریزی تامین مایحتاج مردم در ایام پایانی سال، اطلاعات به دست آمده را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنند.

  
  

 این طرح در زمره ورود به جشنواره ایده و استارت‌آپ ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی نهاد ریاست جمهوری است

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طرح هوشمندسازی شبکه آب ساختمان، سالانه باعث صرفه‌جویی تقریبی هزار میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب برای دولت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بیان ملی به نقل از پایگاه خبری تارود، طرح «صرفه‌جویی در مصرف آب ساختمان با استفاده از لوله‌های برگشتی و هوشمندسازی شبکه آب ساختمان» مربوط به حجت‌الله خواجه صالحانی عضو هیأت علمی و «محمدحسن آقایی» دانشجوی کارشناسی ارشد برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در زمره ایده‌های برتر جشنواره ایده و استارت‌آپ ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

این طرح قبلاً ثبت اختراع شده و دارای تأییدیه علمی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی است.

محمدحسن آقایی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بوده و نزدیک به سه سال است که با صالحانی عضو هیأت علمی این دانشگاه، گروهی را تشکیل داده‌ که فعالیت آن مطالعه و تحقیق بر روی ایده و طرح‌ها در زمینه الکترونیک دیجیتال مثل کنتورهای دیجیتال آب و برق، دستگاه‌های ضد سرقت، هوشمندسازی ساختمان‌ها و شبکه لوله‌کشی آب و فاضلاب و ذخیره‌کننده های انرژی مثل UPSهاست.

در ادامه گفتگویی را با محمدحسن آقایی پژوهشگر پرتلاش دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند می‌خوانید.

*تاریخچه مختصری از فعالیت‌های پژوهشی خود را شرح دهید

آقایی: تا قبل از سال 94 تقریباً از الکترونیک فقط مباحث تئوری که در دانشگاه آموزش می‌دادند را بلد بودم و اصلاً مطلبی در مورد ثبت اختراع نمی‌دانستم. اواخر سال 94 با دکتر صالحانی که استاد بنده بودند، آشنا شدم. طرح هوشمندسازی شبکه آب و ساختمان که این اواخر جزء 6 طرح برتر کشور در ستاد توسعه آب و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری شناخته شده است را با ایشان مطرح کردم و خیلی استقبال کردند.

طرح اولیه خیلی ساده بود و بعد از تقریبا چهار ماه، کامل شد و اجرای طرح در مقیاس آزمایشگاهی را آغاز کردیم. بعد از چند آزمایش به این نتیجه رسیدیم که این طرح قابلیت ثبت اختراع را هم دارد که جناب صالحانی طرح را نوشت و برای سامانه ثبت اختراع ارسال کردیم و مهر 96 این طرح ثبت اختراع شد و بهمن 96 تأییدیه علمی گرفت.

معمولاً اکثر روزها تا دیروقت در مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه مشغول تست مدارها و نوشتن برنامه‌ها می‌شدیم. الان هم هر روز در مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد دماوند مشغولیم.

*جزئیاتی از کارکرد طرح و اختراع خود را تشریح کنید

آقایی: طرح هوشمندسازی شبکه آب ساختمان با مکانیزم خیلی ساده از هدررفتن حداقل 20 لیتر آب تصفیه شده برای هر نفر در هر روز جلوگیری می‌کند که در یک سال برای کل کشور با در نظر گرفتن جمعیت 74 میلیونی تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب (طبق گزارش شرکت آب و فاضلاب تا پایان 94) چیزی حدود 540 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی را به همراه دارد که با در نظرگرفتن قیمت تمام‌شده برای تأمین و توزیع آب شرب که تقریباً هزار و 200 تومان برای هر متر مکعب است و هزینه 800 تومانی دفع فاضلاب برای هرمتر مکعب، می‌توان گفت این طرح می‌تواند باعث صرفه‌جویی تقریبی هزار میلیارد تومان در سال برای دولت شود که البته این عدد بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به ارزش اقتصادی آب و هزینه تصفیه فاضلاب‌هاست.

باید اضافه کنم که اکنون چهار طرح دیگر هم در مرکز مالکیت معنوی در مرحله داوری یا پاسخ به کامنت‌های داوران هستند.

چه فرآیندی را پشت سرگذاشتید و از چه موانعی عبور کردید؟

آقایی: ماه‌های اول که کار را آغاز کردم واقعاً هیچ چیزی از الکترونیک نمی‌دانستم و حتی سرچ‌کردن در اینترنت را هم فقط در حد نیاز خودم بلد بودم. روزهای نخست جناب صالحانی حتی تا ساعت یک شب هم به سؤالاتم جواب می‌داد و تشویق می‌کرد که ادامه بدهیم. بعد از یک سال کم‌کم توانستم خودم مدارها را طراحی و برنامه‌نویسی را آغاز کنم.

برای کارهای اولیه بعضاً چند هفته وقت می‌گذاشتم که فقط بتوانم ماژول‌ها را روشن کنم. نخستین‌بار که می‌خواستم ماژول پیامک را راه‌اندازی کنم، چهار ماه هر روز وقت زیادی را می‌گذاشتم. 6 ماه آزمایش‌های طرح هوشمندسازی شبکه آب ساختمان طول کشید. تقریباً آماده بودیم که طرح را برای ثبت اختراع ارسال کنیم که آقای صالحانی با من تماس گرفتند و گفتند متأسفانه این کار سال 2016 در سامانه «یو اس» پتنت ثبت شده است. البته ادامه دادیم تا بالاخره توانستیم روش جدیدی را پیشنهاد بدهیم.

اهداف و برنامه‌های آینده شما چیست؟

آقایی: طبیعی است که هر انسانی دوست دارد هرروز بیشتر پیشرفت کند و علم هم با سرعت خیلی زیادی دارد به جلو حرکت می‌کند و باعث می‌شود هرروز نیاز بیشتری را برای یادگیری موضوعات جدید احساس کنیم. تیم ما هم از این موضوع جدا نیست. هر هفته در مورد مشکلات و ایده‌های زیادی صحبت می‌کنیم و هرروز سعی می‌کنیم کارهای جدیدی را ارائه بدهیم. اکنون روی یک سیستم ضد سرقت پیشرفته کار می‌کنیم.

نقش تحصیلات عالی را در پژوهش چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آقایی: بنده آغاز کارم اواخر دوران کارشناسی بود؛ اما اگر از اوایل دانشگاه آغاز می‌کردم، طبیعتاً زمان خیلی بیشتری را می‌توانستم برای موضوعات مختلف اختصاص بدهم. از نظر من دانشگاه و تحصیلات عالی و به‌خصوص یک استاد خوب می‌تواند دید خیلی خوبی را به افراد بدهد. فردی را می‌شناسمکه 30 سال کار تعمیرات تلویزیون انجام داده طرح خیلی خوبی هم داشت؛اما به‌دلیل نداشتن تحصیلات آکادمیک نمی‌دانست باید از کجا آغاز کند و چطور طرح را ثبت اختراع کند.

و سخن آخر …

آقایی: امیدوارم روزی شاهد این باشیم که از تمام فرزندان این مرز و بوم که توانایی‌های خوبی دارند، به‌طور مثال مخترع، نخبه و یا ایده‌پرداز هستند، خیلی بیشتر استفاده شود.

از رئیس دانشگاه آزاد دماوند و معاونان وی که همیشه مشوق و همراه ما بودند، تشکر می‌کنم که تلاش کردند و آزمایشگاه مناسبی را برای فعالیت‌های پژوهشی ما فراهم کنند و دوم از پدر و مادرم که همیشه کمک کردند و همراهم بودند و آخر از استادم، جناب آقای حجت‌الله خواجه صالحانی که هرچه در این مسیر دارم و هرچیز که آموخته‌ام را مدیون وی و صبر و تحملشان هستم


  
  

با همت و تلاش پزشکان و پرستاران صورت گرفت؛

با تلاش پزشکان و پرستاران بیمارستان سوم شعبان دماوند 2 بیمار قلبی و خونریزی مغزی از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار بیان ملی دماوند به نقل از  پایگاه خبری تارود، با همت و تلاش مضاعفانه و حرفه‌ای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان سوم شعبان دماوند بیمار 80 ساله که ضربان‌های نامنظم قلبی داشت در چند روز اخیر به اورژانس بیمارستان منتقل شده بود و با انجام اقدامات مؤثر به موقع و چندین نوبت شوک قلبی این بیمار قلبی به زندگی بازگشت و پس از چند روز بستری در بخش CCU با حال عمومی خوب مرخص شد.

همچنین در پی گزارش مبنی بر مشکل تنفسی خانم 65 ساله در چند روز اخیر به اورژانس بیمارستان سوم شعبان دماوند مراجعه و با تشخیص مناسب پزشکان و اقدامات مناسب پرستاری نسبت به مشکل خونریزی مغزی اقدامات حیاتی برای بیمار انجام شده است.

گفتنی این بیمار بعد اقدامات حیاتی اولیه توسط پزشکان و پرستاران بیمارستان سوم شعبان با اعزام اورژانس امداد هوایی به مجهزترین مرکز جراحی مغز و اعصاب منتقل گردید


  
  

شرکت عمران پردیس محوطه سازی را برعهده گرفته است

شرکت عمران پردیس محوطه سازی را برعهده گرفته است

بیان ملی پردیس/ سید مهدی هدایت روز یکشنبه با اشاره به تخصیص بودجه 10 هزار میلیارد ریالی از منابع داخلی شرکت عمران اظهار داشت: در بخش نصبیات افزایش قیمت بسیار زیادی داشتیم و از کمک و همراهی متقاضیان برای ادامه راه استقبال می کنیم.
مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: به دلیل قصور پیمانکاران واحدها در زمان مقرر تحویل داده نشد و متقاضیان متحمل پرداخت اجاره بهای سنگین شدند.
وی با اشاره به افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر شهر پردیس افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده بین 30 تا 40 میلیون تومان واحدهای مسکن مهر پردیس افزایش قیمت داشتند این افزایش به نفع متقاضیان است و کمک خوبی برای ما در تکمیل این پروژه عظیم است.
وی همچنین گفت: واحدهایی که از نظر زیربنا و روبنا مشکل حقوقی ندارند تا پایان سال 98 به بهره برداری می‌رسند
هدایت اظهار داشت: پی گیر رفع مشکل معارض برخی از واحدهای مسکن مهر هستیم اما در زمان تعیین شده برای سایر واحدها ، قول اتمام واحدهای دارای معارض را نمی دهیم.
وی افزود: بخشی از فعالیت‌های ساخت و ساز به شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی و بخشی به وزارت نیرو و وزارت نفت اختصاص دارد و با توجه به پی گیری وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر قطعا تا پایان سال 98 به اتمام می رسد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به تسهیلات پرداخت شده بانکی به متقاضیان مسکن خاطر نشان کرد: در حدود 2700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده اما تا به امروز تقسیط نشده است.
هدایت گفت: شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95 ، 170 هزار نفر جمعیت دارد

منبع ایرنا


  
  

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند خبر داد؛

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از آمادگی اتحادیه‌های صنفی این شهرستان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

رضا میرزاکریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که امیدواریم بتوانیم کارکردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده در کلیات و جزئیات نظام جمهوری اسلامی ایران را به مردم بازتاب دهیم.

وی افزود: همچنین اتاق اصناف شهرستان دماوند همگام با سایر ادارات قدم مثبت جهت کارکرد نظام برداشته و امیدواریم با گزارشات کاری که ماهانه ارائه می‌دهیم، بتوانیم مورد رضایت بخش شهروندان در عرصه خدمتگزاری به جامعه باشیم.

رئیس اتاق اصناف دماوند با اشاره به نشست هماهنگی روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند جهت برگزاری مراسمات باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتاق اصناف این شهرستان با همیاری و همکاری روسای محترم اتحادیه‌های صنفی همچون گذشته برنامه‌های منظم و دقیقی را برای هرچه بهتر جشن‌های انقلاب برنامه‌ریزی کرده است.

میرزاکریمی در ادامه گفت: همچنین فرصت ایجاد شده تا بهره معنوی لازم را از این موضوع ببریم و در جهت اجرایی شدن مراسمات با شکوه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی و کمک مالی دریغ نکنیم.

وی در پایان از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درخواست کرد برای نصب بنر و برپایی ایستگاه صلواتی مراسمات بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط اتاق اصناف شهرستان دماوند نهایت همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

 


  
  

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه  کمبود ید باعث افزایش خطر سقط جنین در مادران باردار می‌شود، گفت: آموزش‌های نگهداری و استفاده از نمک‌های یددار توسط کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان دماوند ارائه می‌شود.

خبرنگار بیان ملی به نقل از تارود ، حسن خیرخواه ، اظهار کرد: هفته بسیج ملی تغذیه سالم از 17 آذرماه شروع و تا 21 آذرماه ادامه دارد که شعار امسال اهمیت مصرف نمک یددار است تا خانواده‌ها حتماً از چنین نمک‌های تصفیه شده استفاده کنند.

وی افزود: مصرف نمک یددار بسیاری از موارد کمبود ید را جبران می‌کنند، در کشور ما خاک و آب از منابعید کمتری برخوردار است و این موضوع باعث شده بیماری ناشی از این ماده و بیماری تیروئید را بیشتر شاهد باشیم، این مهم سلامتی کودکان، مادران باردار و جامعه را به خطر می‌اندازد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: کمبودید باعث افزایش خطر سقط جنین در مادران باردار می‌شود، همچنین موجب مشکل در رشد مغز جنین، ناشنوایی، اختلال در تکلم، تولد نوزادان با عقب ماندگی شدید ذهنی، کم کاری تیروئید، گواتر، اختلال در یادگیری، خستگی، کاهش کارایی، کاهش بهره هوشی می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه بهترین راه جلوگیری از مشکلات مذکور، اضافه کردنید به مواد غذایی یا غنی‌سازی است که مناسب‌ترین گزینه نمک‌های یددار است، گفت: متأسفانه برخی نمک یددار را تهیه می‌کنند اما نحوه نگهداری و استفاده از آن را نمی‌دانند که همکاران ما در مرکز بهداشتی شهرستان دماوند این آموزش‌ها را در بین خانواده‌ها در مکان‌های مختلف ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: نمک یددار باید در ظروف تیره نگهداری شود تا ید خاصیت خود را از دست ندهند و اضافه کردن نمک به غذا باید در آخرین مرحله پخت صورت گیرد تا اثرش از بین نرود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: در کشور ما میزان ید در آب و خاک کم است مخصوصاً در مناطقی که از دریا دور هستند، مصرف ماهی‌های دریایی که در آب‌شور زندگی می‌کنند روش دیگر جبران کمبودید می‌باشد.


  
  

در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان دماوند مطرح شد؛

پیگیری اختصاص زمین جهت احداث فرهنگسرای چندمنظوره و لزوم نگاه ویژه استان تهران به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دماوند در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان این شهرستان مطرح شد.

به گزارش  خبرنگار بیان ملی دماوند ، احمد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پس از گذشت حدود 6 ماه از انتصاب خود در شهرستان دماوند حضور یافت.

در همین راستا، جاودانی به همراه معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشستی با فرماندار شهرستان دماوند دیدار کردند؛ در این نشست، معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند حضور داشت.

در نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با فرماندار دماوند مسائل فرهنگی و هنری این شهرستان مورد گفت‌وگو و رسیدگی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست با بیان اینکه حوزه فرهنگ این شهرستان از مجموعه‌های فرهنگی بسیار کمتری برخوردار است، اظهار کرد: دماوند می‌تواند برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی همچون فرهنگسرا زمین در اختیار ارشاد قرار دهد.

مجید صفری افزود: دماوند با توجه به نزدیکی به پایتخت و شرایط اقلیمی خاصی که در این شهرستان وجود دارد، باید مسائل فرهنگی و هنری آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه گردشگری شهرستان دماوند اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و به همین جهت، فضاهای فرهنگی می‌تواند به جذب گردشگران و ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک کند.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: وقتی فضا برای کارهای گردشگری آماده بوده، مطمئناً این فضا برای فعالیت‌های فرهنگی نیز مهیاست و دماوند در این راستا، تمام امکانات را برای احداث مجتمع‌های فرهنگی در اختیار سرمایه‌گذاران عرصه فرهنگی قرار خواهد داد.

صفری بیان کرد: انتظار این است که شهرستان دماوند در استان تهران در حوزه فرهنگ و هنر به صورت ویژه نگاه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان دماوند افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که دماوند دارد، باید توسعه فرهنگی بیشتری انجام شود.

جاودانی افزود: اعتبار احداث فرهنگسرای جدید در دماوند را از طریق سازمان برنامه و بودجه و همچنین شورای برنامه‌ریزی استان تهران پیگیری خواهیم کرد، اما این شهرستان نیز باید زمین آن را در اختیار بگذارد.

احداث فرهنگسرای چندمنظوره در دماوند احداث فرهنگسرای چندمنظوره در دماوند احداث فرهنگسرای چندمنظوره در دماوند احداث فرهنگسرای چندمنظوره در دماوند فرماندار دماوند فرماندار دماوند نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان شهرستان دماوند نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان شهرستان دماوند نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان شهرستان دماوند نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مسئولان شهرستان دماوند

منبع: فارس


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >