سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پر ارزش ترین مردم، دانشمندترین و کم ارزش ترین مردم، نادان ترینایشان اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید :44215
تعداد کل یاداشته ها : 84
103/1/28
10:8 ع

سکونت گاه‌های غیررسمی در بومهن یکی از معضلات اساسی شهرستان پردیس است

فرماندار پردیس در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان پردیس گفت: پردیس، یک شهر جدید است و برای اهتمام به این شهر، باید در کنار توسعه زیرساخت‌های عمرانی، به زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه کنیم.

به گزارش صبح پردیس، جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان پردیس، صبح امروز دوشنبه با سفر محسنی‌بندپی، استاندار تهران به این شهرستان در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.

امیرالله حقیقی، فرماندار شهرستان پردیس، در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان، اظهار داشت: جمعیت پردیس بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95، حدود 170هزار نفر اعلام شده که با توجه به سیل‌ مهاجرت‌های اخیر، این جمعیت، امروز تا 300 هزار نفر، ارزیابی می‌شود.

وی افزود: شهر پردیس، یک شهر جدید است و برای اهتمام به این شهر، باید در کنار توسعه زیرساخت‌های عمرانی، به زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان پردیس عنوان داشت: باید توجه داشت که باید نسبت به پیوستگی آحاد جامعه در پردیس حساس باشیم، چرا که اگر این شهر تنها به عنوان خوابگاه شهروندان مطرح باشد، هیچ علقه و ارتباطی میان شهر و شهروندان برقرار نخواهد شد.

حقیقی یادآور شد: با اقدامات جدیدی که انجام گرفته، مسکن 100هزار نفری در حال آماده‌سازی است که باید نسبت به فراهم‌آوری زیرساخت‌های آن، توجه ویژه داشته باشیم. اساسا باید رویکرد مبتنی بر پایداری اجتماعی در شهر جدید پردیس، مبنا قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بومهن هم شهری مهاجر پذیر است، تصریح کرد: امروز در بومهن با مشکلاتی در رابطه با حاشیه‌نشینی مواجه هستیم که اگر این مسئله را به پیوست بایسته‌های فرهنگی آن نبینیم، در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد. سکونت‌گاه‌های غیررسمی در بومهن مانند اوزون‌تپه و شهرک امام خمینی، از مناطق آسیب‌پذیری هستند که باید توجه به مسائل فرهنگی آن را مبنا قرار دهیم و یکی از معضلات اساسی شهرستان پردیس است.

فرماندار پردیس در ادامه، اشاره‌ای نیز به لزوم هم‌افزایی سمن‌ها در این شهرستان داشت و افزود: مجموع 11 سمن در پردیس داریم که امیدواریم بر تعداد این سازمان‌ها افزوده شده تا بتوانیم با همیاری با عموم مردم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

حقیقی با بیان اینکه بارگذاری جمعیت در شهرستان پردیس برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی را می طلبد، خاطرنشان کرد: 6 جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی در شهرستان پردیس برگزار شده است و بالغ بر 60 مصوبه داشته است و ورژانس اجتماعی شهرستان پردیس نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی با بیان اینکه 99 درصد ادارات مستقر در شهرستان پردیس در ساختمان های استیجاری مشغول خدمات رسانی هستند، گفت: 85 درصد مساحت شهرستان پردیس در عرصه محیط زیست قرار دارد و این وضعیت، شرایط را برای سرمایه گذاران در بخش های ورزشی و صنعتی دشوار کرده است